Saturday 29 October 2016

Fluxul 5 (Grottaferrata, Roma, Italia): Group Dynamics and Social Skills in the Classroom

Fluxul 5: Group Dynamics and Social Skills in the Classroom („Dinamica grupului și abilități sociale în clasă”),  în Grottaferrata, Roma, Italia

Orașul Grottaferrata face parte din provincia Roma și este situat în zona cunoscută sub numele de Roman Castele. 

Grottaferrata, are aproximativ 21.000 de locuitori și de mai mulți ani a fost o destinatie preferata a romanilor si turisti straini care vin aici să se relaxeze în timpul week-end. 
Grottaferrata este un foarte placut loc si ofera turistului o vacanta intre arta si relaxare: poti vizita vechile biserici și muzee din centrul orașului, luând plimbări lungi, relaxați-vă în fermă și gustul produsului alimentar tipic și vin în restaurante și ferme de Grottaferrata.



Beneficiari:
Prof. învățământ primar Mazilu Mirela-Florentina
Prof. fizică – chimie Bobric Petronela


Perioada: 28 august – 3 septembrie 2016

Instituţia organizatoare: European Bridges Consulting, Helsinki, Finlanda

Formatori:
      Ulla Salomäki, formator (Dinamica grupului – teorie și exerciții practice, Abilități sociale – teorie și exerciții practice, Learning Café)
      Patries Wichers, multimedia artist (Dinamica grupului, Dialog intercultural, Wayang Puppetplay – abilități sociale, comunicare creativă, interpretare artistică, creație colectivă, improvizații, învățarea prin cooperare, comunicare verbală și nonverbală).

Participanţi: 13 cadre didactice (2 – România, 1 – Lituania, 3 – Polonia, 7 – Turcia)

Scopul cursului a fost îmbunătățirea competențelor de comunicare, colaborare, gestionare a conflictelor, a relațiilor interumane în comunitatea lărgită a școlii și în clasele de elevi, a tehnicilor de motivare a învățării /colaborării, dar și de a împărtăşi experienţe şi bune practici la nivel european.

Obiectivele cursului:
  • Furnizarea unor cunoștințe de bază despre dinamica grupului și abilitățile sociale
  • Observarea dinamicii grupului în clasă
  • Înzestrarea cu metode și instrumente pentru a interveni pozitiv în dinamica grupului și pentru a crea un climat în clasă care să susțină învățarea abilităților sociale
  • Identificarea propriilor puncte tari și slabe ca lideri ai grupului
Metodologie:
Strategiile folosite în timpul cursului au fost: metode active, dezbateri, drama, sociodrama, învățarea prin cooperare, artă creative.
Predarea abilităților sociale nu se poate face prin metode tradiționale. Formarea abilităților sociale este strâns legată decompetențele interpersonale și inteligența emoțională. Este mult mai ușor să predăm abilități sociale folosind metode active de învățare care ne ajută să ajungem la emoții și să le numim. Exercițiile folosite ne ajută să necunoaștem mai bine, înlătură tensiunea, relaxează atmosfera, îndepărtează agresiunea, ajută la exprimarea emoțiilor, dezvoltă calități positive, simțuri, revigorează și oferă variații, dau posibilitatea participării active, învață lucruri noi, îmbunătățesc cunoștințe și deprinderi, ajută în a descoperi propriileabilități și talente, dau încredere în sine, încântă și oferă plăcere.
Folosirea acestor metode determină creșterea siguranței în cadrul grupului, a coeziunii acestuia, îmbunătățește relațiile în cadrul grupului, cooperarea.
După efectuarea exercițiilor este important să reflectăm asupra experienței trăite: ce s-a întâmplat, ce am simțit și ce înseamnă pentru fiecare membru și pentru întregul grup?
Analiza și reflecția trebuie făcute după fiecare exercițiu/metodă.
Vizitele culturale au avut un impact profund asupra beneficiarilor: Roma, Vatican, Grottaferrata, Frascatti.
           
Conținutul cursului:
·                  Introducerea în curs,  prezentarea participanților și a organizațiilor reprezentate de aceștia; exerciții de cunoaștere a membrilor grupului(Dorințe/temeri, Hărtia igienică, Portretul partenerului, Mașinile italiene, Am venit în Italia și am luat cu mine și pe …, Ghemul de ață – așteptări/promisiuni);
·           Dinamica grupului – exerciții (Monstrul, Berlusconi-crearea unei povești folosind cuvinte date, Toffee, Rețeaua, Navetele) reflecții;
·          Sentimentul de siguranță în cadrul grupului – exerciții (Visul, Plimbare ,,oarbă” prin pădure), reflecții;
·              Dialog intercultural și dinamica grupului în clasă – workshop, exerciții(Big Bang, Liniște…cu hârtia, Mișcarea hârtiei, Masaj în grup, Eu sunt celălalt, acesta sunt eu, Inventăm saluturi, Saluturile în lume, Sistemul solar – Identitatea, Definirea dialogului intercultural, contribuția grupului);
·                       Abilități sociale – noțiuni teoretice;
·                      Creație colectivă – workshop (Wayang Puppetplay);
·           Improvizații, învățarea prin cooperare (Dansul noului venit, Numărăm crescător, Propuneri de acțiuni pentru grup, Caută-ți fratele geamăn, Spune DA, spune NU, Un geamăn, limbi materne diferite, Improvizația grupului);
·                        Sesiune e-Twinning;
·                        Learning Cafe;
·                        Evaluare.
          
Modalități de diseminare:
§  Informare prin articole trimise în presa locală(28 septembrie 2016)
§  Prezentarea informațiilor dobândite în cadrul Consiliului Profesoral, Comisiei Metodice și a lectoratelor cu părinții;
§  Exerciții cu elevii pentru formarea abilităților sociale;
§  Workshopuri cu profesorii pentru creșterea coeziunii grupului;
§  Postarea de fotografii pe site-ul școlii.






           

        

No comments:

Post a Comment